5 Voordelen van een Conversational Interface bij een mobiele app

ten onzichte van een traditionele interface

Joost

Geschreven door Joost Saanen op 13-7-2017
2 minuten leestijd

In een vorige blogpost schreef ik al over de toepasbaarheid van een Conversational Interface bij een mobiele app. In deze blog noem ik een aantal voordelen van een Conversational Interface ten opzichte van een meer traditionele interface.

Wat is een Conversational Interface?

Een Conversational Interface(CI) is een dialoog-gestuurde interface. Bij een CI vindt de communicatie tussen een gebruiker en software op een natuurlijke wijze plaats. Tegenwoordig wordt het bij veel webapplicaties en mobiele apps toegepast. En dit is niet zonder reden. Lees hier meer over in mijn vorige blogpost. De termen Conversational Interface en Chatbot worden trouwens nog wel eens door elkaar gebruikt. Dit klopt deels omdat er bij een dergelijke interface vaak wordt gecommuniceerd met een chatbot. Over het onderwerp chatbots is onlangs nog een interessante podcast gemaakt die het beluisteren waard is.

Voordelen

Maar wat zijn nu precies de voordelen van een CI? Ik noem er enkele zodat je zelf kunt bepalen of het iets is voor je eigen mobiele app of mobiele app idee.

Meer weten?

Ben je eigenaar van een mobiele app of wil je een app laten ontwikkelen en zoek je een leverancier of app bouwer? Heb je al eens nagedacht over de mogelijkheden van een Chatbot of Conversational Interface? Of ben je misschien geïnteresseerd in andere componenten die de Kabisa Mobile Toolkit biedt? Neem dan gerust contact met op ons op of laat een bericht achter in de comments.

Joost

Joost Saanen

Gepassioneerde all-rounder met brede interesses; van serverbeheer en cloudhosting tot (UI)design en (web)development. Hardloopt en schrijft het liefst tegelijk.